Saturday, May 19, 2012

Mahabbah Li Rasulillah S.A.W

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum W.B.T,
selawat dan salam buat junjungan mulia, Nabi Muhammad S.A.W.


Alhamdulillah.
usai sudah menjawab 2 paper imtihan semester. masih berbaki 3 paper lagi.
moga Allah permudahkan!InsyaAllah. 
-->> buat sahabat2 ku..
rajin2 buka buku ya (jgn rajin buka muka buku..) hehe :p

 ~ berusaha pasti akan berjaya! ~ 
kOnGsi 


baru2 ini, ada tayangan mengenai besarnya cinta Rasulullah pada umat.
saya tersentuh bila tgk tayangan itu,
serta merta memberi tazirah pada diri sendiri,
apakah benar saya dan anda semua sudah betul2 cinta pada RAsulullah,
dan amalkan sunnah Baginda.
Allah..
jangan kata sunnah, selawat ke atas Nabi pon tah brapa byk lah sangat kita dapat buat.
kan?
Astagfirullah..


So,
kesan daripada tayangan tu, saya wujudkan entri ni..
bertujuan untuk kongsi pada semua, 
betapa ruginya kita jika tidak dapat merasai kemanisan iman.


LiRik NasYiD


NAsyid ni sebenarnya mengajak kita hitung dan islahkan diri.
juga mengetengahkan pengorbanan Nabi kita dalam menyampaikan risalah agama.
wa ghairu zalik, nasyid ni di munsyidkan oleh Nazrey Johani (x-kumpulan RAihan)


Sungguh! nasyid ni dapat menyentuh qalbu~~
xpercaya ?
ce dengar dan hayati.


WaHai KeKasiH by Nazrey Johani :-
Wahai seorang kekasih
Telah lama kau dirindui
Pilu sedih dalam kerinduan
Menangis pun tak berair mata
Namun hati tetap gembira
Syafaatmu menanti di sana

Sungguh tabahnya hatimu
Menanggung derita yang melanda
Biarpun perit pedih tersiksa
Kerana umat kau tempuhi jua

Wahai rasul kaulah segalanya
Contoh terbaik umat akhir zaman
Akhlakmu tinggikan kami jejaki
Sifatmu sempurna pelengkap peribadi

Wahai rasul kami merindui
Sinaran wajahmu mendamaikan jiwa
Manis senyumanmu menawar hiba
Di hati kami kaulah segalanya

Wahai seorang kekasih
Telah lama kau dirindui
Pilu sedih dalam kerinduan
Menangis pun tak berair mata
Namun hati tetap gembira
Di akhirat kitakan bersua

kami merinduimu Ya Habibullah....


p/s : 
Moga2 Rasulullah kenal kita di akhirat kelak sebagai umatnya.
InsyaAllah. Selamat mengamalkan sunnah. biarpun sedikit, asalkan sentiasa istiqamah ^-~'

8 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Berselawatlah kepada Rasulullah dengan rasa Cinta. Terkadang kita hanya berselawat, tapi tanpa rasa. Cubalah mengungkap selawat dengan rasa cinta yang membugar dihati..

Allahumma solli ala Muhammad..

RuMaH TuA said...

Assalamualaikum...

Aku ini insan lemah, tercari2 dimanaku letak tanda cintaku pada dia Muhammad Rasulullah...
Aku ini insan hina, sudahla tandanya tidakku jumpa, berani2 pula berharap pada syafaatnya...
Tapi aku yakin aku punya kerinduan pada dirinya yang mulia...
Moga rindu ini Allah berkenan memperdengarkan aku disisi kekasihnya....

Allahuma solli ala muhammad...

Moga Allah kasih.

fuad ansari said...

mungkin ada yg mencari jawapan dan tips peperiksaan di muka buku kot.. (",)

sesungguhnya Nabi saw adalah insan yg paling byk menderita dan disakiti hanya disebabkan Baginda menyampaikan dakwah Islam..

Maka, tidak hairan dunia ini diciptakan berkat Muhammad saw...

orang alim bagitau, apakah beza kekasih Allah dan bukan kekasih Allah?? Orang yg paling byk disusahkan Allah swt utk perkara agama, maka dialah kekasih Allah.. (",)

Ummu Aiman said...

wahai purnama,
yg indah lg sempurna,
bagaimana nk meluah dgn kata2...

ya Hanan..ya Rasulullah..

kueh said...

to abd razak >>
waalaikumussalam..

yuk! kita sama2 berselawat kpd kekasih Allah..:)
Allahumma solli ala Muhammad..

moga dipelihara hati dgn cinta-Nya ^-^,

kueh said...

to iqa >>
waalaikumussalam...

aku juga insan yang lemah,
sunnahnya entah di man di amalkan..
Aku ini insan hina,
bercita-cita mengharap syafaatnya..

Moga harapan dan cita2 ini,
Allah menemukan aku disisi kekasihNya....InsyaAllah:)

Allahuma solli ala muhammad!

Moga Allah kasih iqa jugek!!!O_oy

kueh said...

to fuad ansari >>

haha..jwpn tu memg xdinafikan ..^^,

ya..
tepat sekali..:)
dugaan yang dilalui oleh Nabi Muhammad itu lagi payah berbanding kita.. jadi wajarlah sunnahnya menjadi ikutan kita ..kn?

"menghayati kata2 orang alim itu..ada motivasi ye di situ.. :)"
Moga Allah pelihara ~~

kueh said...

to umm aii >>
ya badratim...
ya badratim..
min haza kulli kamaaali...

zohara deanuuu muayyad~~~~~

*ingat x ?:D

ya hannan.... ya Rasulullah.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...