Thursday, August 4, 2011

warkah khAs buatmu~~


SAHABATku syg,

Kenapa kau menjauh dariku..

Apakah salahku ?..

Oh TEMAN..mengapa cepat benar dirimu berubah..

Cepat benar kamo BERUBAH arah..



Dulu,

semuanya INDAH..

Semuanya kau katakan BAIK2 sahaja..

Luarannya Nampak biasa,

namun dalamannya..

tak siapa yang dapat nilainya..



aku atau kau yang saling menegur??

Mengapa sukar benar dirimu untuk menyapa aku..

Mengapa sukar benar untuk aku menegur kamu..

Mengapa sukar benar untuk ku berkata-kata manis mcm dulu…

MENGAPA??

Aku TIDAK tahu…..

Apakah ini dugaan untuk ukhwah antara kita..


Saat itu…

Aku cuba MENGERTi agar aku akan senang hati..

aku TAK mahu mengkhinati mu,

apatah lagi bersangka buruk terhadapmu..

saat itu…

aku mula MENERIMA perubahanmu..

aku mula mengajar diriku untuk sabar meniti hari2 mendatang..

Tapi..mengapa??

Aku tercari-cari…

Kau kata kau tak apa2..

Kau cakap kau BUKANNYA nak jauh dari aku..

Kau kata itu adalah utk menjaga salah bicara antara kau dan aku..

Kau tinggalkan aku dlm keadaan tertanya2…

Kenapa ya??

Seolah-olah TIADA JAWAPAN utk persoalan aku ni..

Mana mungkin tiada jawapan untuk setiap persoalan..emm,


Dulu….

Ketika aku hilang kekuatan,

kau tampil memberi khidmat nasihat..

Kau ADA di samping aku..

Saat aku keliru, saat aku kecewa, saat aku sedih, saat aku menangis..

Malah, suka duka aku dan kau..hanya KITA yang tahu..

Saat kita ketawa..saat kita bahagia..

Kau memahami aku..kau mengembirakan aku..

Aku dan kau SALING berdampingan..SALING beriringan..

Ke mana-mana pun aku memang bersama kamu! Kn?

kau selalu PESAN begini :



huhuk..

Jauh…

Makin dekat aku ingin bersama mu..

Namun JAUH pula yang ku jumpa..

Seolah2 antara kita ada halangan besar..

Emmm…

aku tidak tahu..

Seolah-olah antara kita tiada apa2 yang saling memerlukan..

Manis yang ingin aku rasakan,

Tapi, pahit pula yg dapat di rasakan..


Hari ini,

Jika kau menguris hatiku, aku tulis kan pada pasir…

Biar pasir pantai itu dapat menghapuskan sakit itu..

Dan jika hari ini, kau mendamaikan hati aku..

Aku akan memahatnya di atas batu..biar ia kekal bgitu..

Agar aku dapat mengenang kamu..:)



Dan.

Andai slama ini kata2ku menguris hatimu..

Aku mohon MAAF..

Aku BUKAN mahu meminta kau menegur aku sepanjang masa..

Aku BUKAN mahu menjatuhkan egomu..

Aku BUKAN mahu menguris hatimu..

Aku BUKAN mahu buatmu jauh dariku..

Tapi.

Cukuplah sekadar sepalit SENYUMAN buatku..

Biarpun kelat…(“,)

Aku menulis warkah ini kerana aku masih SAYANG padamu..

Aku tak mahu UKHWAH yang dibina ni terkubur begitu..



Dan sehingga kini..

Aku masih MENUNGGU…

Ketahuilah SAHABATku..

Aku ingin SELALU mahu BERSAMA kamu..

BERJAYA bersama kamu..

Dan andai kau membaca warkah ini..

Aku bersedia untuk mendepakan tanganku UNTUKmu!


------s.e.k.i.a.n------



Mungkin diam itu lebih baik ^^, hee..

Ya ALLAH…aku meMOHON..

Peliharalah SAHABATku ini seBAIKnya~~~Amiiin:)

13 comments:

RuMaH TuA said...

Bismillahirohmanirrahim...

Moga Allah kasih.
Berdoa pada bulan yg penuh rahmat ini,
Insyaallah, Allah pasti akan kabulkan...
Jika bukan sekarang,
Pasti diganti dengan yang lebih baik di'sana' nanti...

Insyaallah...
Selamat berpuasa & bersahur...

~kueh~ said...

to iqa>>
syukran^^,

insyaAllah..ganjaran Allah itu pasti!
mudah2an kita sama2 dibukakan hati
utk memberi dan menerima..:)

^selamat juga^

keyra said...

dah bace...agak puitis ye disitu...nampak bakat yg terpendam 2..huhu...warkah yg bagus..:P

"Friendship is delicate as a glass, once broken it can be fixed but there will always be cracks"

moge kueh & sahabat bahagia selamanya..=)

p/s: caramu dan caraku berbeza..hihi..

~kueh~ said...

to keyra>>
Alhamdulillah!
akhirnya..muncul juga 'beyonce' kat blog kueh~~~ahax..terharu:)

ehem3..bleh la bersajak pulak pas ni..hehe:P

"the value of frienship sometime can't put in word..it is tooooo precious"

mudah2an begitu..InsyaAllah..
byk2 berdoa~~~

^gayaku dan gayamu juga berbeza^
hee~~

Mutiara Bernilai said...

salam alaik,
hm, turun naik dalam persahabatan kan?

hadapi dengan sabar dan solat neh.


Salam Ramadhan Kareem dear.

Atiqah naThaLIe*~ said...

assalam~

benar,manusia sentiasa berubah dan kadang2 perubahan yang dilakukan baik utk die...
hanya Allah yang tahu..
kite perlu menerima dan ingatlah masih ad org yang masih sayang dan memerlukan kita...
wallahualam~
syg kamoo yg...
:*

~kueh~ said...

to mutiara bernilai>>
yup.
xdapat tidak, dlm persahabatn, MESTI sedia menerima dgn penuh redha..
kita xboleh ubah diri dia utk suka pada kita...
tapi kita boleh UBAH diri kita untuk TERIMA keadaan dia yang begitu..(",)

InsyaAllah..sama2 berdoa~~
Salam Ramadhan jua^^,



to atiqah nathalie>>
wassalam..
ye..benar kata2 tikah tu..:)
like3~~hehe
apa2pun, moga Allah meredhai persahabatan kita krn-Nya..
InsyaAllh!

^berkawanlah biar beribu...musuh janganlah ade satu pon...hehehe^

SAYANG sama TIQAH juga:*
fillah^^,

SyaheeDah said...

kueeeh...

alhamdulillah,teruskan husnuzzon billah yg tlh terdidik dlm hatimu..

dia menyepi,mgkin kerana mahu menyempurnakan urusannya dgn Tuhan yg dia sgt cintai..
yg mungkin tidak akan pernah kita fahami, hinggalah segalanya terungkap di mahsyar kelak..

barangkali Allah mahu kita lihat kembali,apakah persahabatn yg dibina selama ini,hanyalah utk memuaskan hati kita sendiri..

atau ia benar2 krn Allah,tanpa mgharap sebarang balasan dari sesama makhluk?

sabarlah sahabat, andai benar niat dihati tulus, Dia akan tunjukkan segalanya.. walau pahit utk ditelan,dikau akan merasa manisnya ditarbiyah lgsung dr Allah..

andai jauhnya dia memberi ruang utk dia lebih memaknai hubungannya dgn Rabbnya..maka apakah kita patut merasa sedih dgn perubahan dia??

bersyukurlah kerana insyaAllah, Allah sdg mengangkat darjat kalian(kamoo mhupun dia) d bln y pnuh brkah ini!

~sayang kamu semua..ida yakin pd Allah, segala2nya akn baek2 sj nnti~

*bila Dia menguji kita, maka bialah Dia y memujuk kita dgn cara & kehendakNya*

insyaAllah ye..(sori TERover tulis pnjg2 plak,huhu)

~kueh~ said...

to ida>>
Allahu Akbar!
panjang sungguh tazkirah ida kali ni...
terpaku. terdiam. terkedu.

sungguh...
ini ujian..kita mesti tabah..:)
kita xtahu, tapi ALlah LeBIh taHu segalanya..
mgkin dgn 'jarak' ini mbuatkan ukhwwah kita bertaut erat satu hari nanti..
InsyaAllah~~

SyukRan atas nasihat yang membina^^,
sayang ida dan semua Fillah..
aminn...:)

^hitung diri...^

Titisan Hujan said...

salam..

biarlah dia menjauh
asal tetap dekat dihatimu

~kueh~ said...

to titisan hujan>>
wassalam..

hee:)

^jauh dimata tetap dihati^

keyra said...

wow!....sungguh terkedu mcm kueh bile bace tazkirah ida...
moge dpt manfaat same2..=)

~kueh~ said...

to keyra>>
Allah~~
InsyaAllah...moga bermanfaat wat kita semua^^,
walau diuji bgitu, tetap teguh b'sykur:)

huu~~

-husnuzzhon-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...