Tuesday, June 28, 2011

^^uStaZAH PiliHAn^^


السلام عليكم ورحمة الله
كيف حالكم؟
الحمد الله يا....اهلا وسهلا

salam juang buat rakan2 blogger yang masih kukuh ibarat pokok yang teguh berdiri menyebar dakwah walaupon dilanda badai . walau manusia membaling batu, namun ia tetap mengeluarkan buah:)
woooah!
lame dah xhupdate blog ni…byk da sawang ni, siap buleh kutip lg..ekekeke..
al ann, fi hazal yaum, maudu’ una hiya:
.
.
.
.
“ustazah pilihan”

Zaman sekarang ni macam2 hiburan yang dihidangkan pade kite ye..malah, bukan setakat menampilkan ikon lelaki melalui program reality Imam Muda sahaja, tetapi kita akan ‘disajikan’ dengan program baru yang bakal disiarkan di Astro Oasis nanti…


Justeru, program ini bertujuan melahirkan bakal ustazah yang mantap melalui ujian dari segi pegangan, dan pengetahuan dalam ilmu agama, kebolehan berkomunikasi, berinteraksi, daya pemikiran yang matang, inovatif, kreatif dan sebagainya..


Ape yang menariknye, program ini 95% didominasikan oleh golongan wanita..aha..dan pada masa yang sama, ada juga yang kurang bersetuju dengan program ini dan ade yang beranggapan bahawa ia adalah satu bentuk rancangan yang mendedahkan para Muslimah kepada tontonan umum dan buleh membawa kepada fitnah..Nauzubillah!


Jadi,

Persoalannya, perlu x atau relevankah pogram ini duhai blogger??..erm^^

Tepuk dada tanyalah iman..

Memang tidak dinafikan bhwa program ini ada baiknya, tapi melihat keadaan dunia kini cukup dengan fitnah, maka program seperti ini patut DIELAKKAN. Apatah lagi golongan muzakkar yang ade sesetengahnya (bukan semua ya…) sudah tidak mengerti dengan istilah tunduk pandangan, mereka akan melihat dan menonton ape je rancangan yang disajikan JIKA tanpa sekatan. (setuju??)


Analogi,

wanita kadangkala diibaratkan seperti hampas dimana hidupnya kadang2 disia-siakan dengan pelbagai perkara yang tiada manfaatnya. Habis madu sepah dibuang, habis hampas hidup terkontang-kontang..eheheh

NAMUN,

wanita itu ialah mutiara yang dihiasi bentengnya dengan kilauan yang menarik hati sesiapa yang melihatnya dan tetap dipelihara. Dilihat dan dipuja tetapi sukar untuk dicalar oleh rakusan tangan yang tidak suci.

Oh wanita! Yang mana kita nak jadi???
Ayuh!!!!Kita Hitung dan sama2 kita menginsafi diri..astagfirullahalazim,


Ringkasnya,
MUSLIMAH itu bukanlah perhiasan yang perlu ditontonkan:)
bukan kah Seindah hiasan adalah WANITA SOLEHAH^^,

__________________________________________

TAPI,

ade sebuah cerita yang saya nak utarakan..
Mengenai USTAzaH PilihaN juga:)
perkongsian rasa yang patut dikongsi..huhu~~
yaaa..
Ustazah ini dipilih oleh Allah untuk berkunjung mesra di rumah saya!
Subhanallah…terharu+gembira!

----------------------------------------------------------------------

8 jun2011 (rabu) :

Iqa : helo assalamualaikum ku, watpe tu, kat ne? ni saye.. kat taiping ni..
Nak datang rumah awak..heheh (gitu la lebih kurang dialognye..hehe)

Ku : w’salam iqa.haa??yee ea?meh la dtg tempat niage ni!sume ade kat cni..:D
(hati berbunga ketika itu..ekekek:P)

Iqa : tapi ku, bukan hari ni, jumaat nanti InsyaAllah saya singgah Umah awak ye:)

Ku :fuhh…ingatkan nak mai skang…lw x, bleh la makan laksa n charkotiaw!heheh.k2, nanti nak datang gtaw taw..huhu^^,

Iqa :okey, wassalam.

----------------------------------------------------------------------------
Pas je iqa tepon, terus je ak gtaw mak+abah yang iqa nak datang!!
Heheheh…balik umah tu, teroos je kemas umah..kemain lagik nak sambut tetamu!!jauh lak tu..ekeke:) jeranttooot mari!
Mak n abah pon hepi ble taw iqa nak dtg..sefamili lak tu…waduh!
Xcited sampai pagi jumaat tu pon, rumah berada dalam keadaan yang kemas sekali. Alhamdulillah:)

---------------------------------------------------------------------------
10 jun 2011 (jumaat) :

Petang tu, lam kul 4.3o lebih…
Iqa call..then tanye sal jalan nak ke rumah..aduhai..
ak idak le taw mane sal jalan ni..
Abah le yang tlg bg panduan.
hehe, diorang Ciap 2gu kat dpn KFC lagik!
Hehehe…(tempat tu je yang mudah nak ditunggu..senang nak detect..ahaha..)
Pas 2, kereta EXoRa pon ikot Keta TiaRA ke kampong Pinang..hehe
(Jalan kampong, maklom le..nak gtaw jalan pon takot sesat pulek..)
Adoilaa..^^

_______________________________________

Alhamdulillah,
Allah izin dua family ini bertemu..
FAmili En. Amir Hamzah dan Ku Zahari.
Syukur ya Allah!..xtahu nak xplain perasaan itu cmne..
Malu pon ade…eheheh^^, (mereka semua baik2 blake..)
Syukur, Rezeki iqa sekeluarga..mak jamu LAkSA terbaik punya!!
Dengan air sirap xde ais nye, , haish..macem2:) kenangan tu..
Heheh:) harapnya mereka sekeluarga berpuas hati dengan hidangan, layanan, dan sambutan yang kami alu-alukan itu..(malu333~~~)
Insya-Allah, ade rezeki berkunjung lagi ya iqa:D
Cepat betul mase berlalu…(sampai skang cam xcaye iqa dtg umah!)hehe:P


~~ukhwahfillahabadababada~~


Haaaa…………!
Itulah cerita USTAZAH PILIHAN sebenarnya….(setuju??)
Hheee..ustazah yg DIPILIH Allah untuk menziarahi famili KuEh..serta menghubungkan silaturrahim!Subhanallah,
Moga kalian semua sentiasa di Bawah RAhmat-Nya..aaammiiiin~~



Alhamdulillah^^,^hidup hendaklah berSYUKUR, barulah TIDAK KUFUR^



7 comments:

RuMaH TuA said...

Subhanallah....
Nak menangis rasa terharu....
(^-^)

Kehendak Allah, impian nak ke rumah sahabat baik Allah izinkan...

Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...

Kita simpan kenangan ni, moga bukan yang terakhir... Insyaallah...

~~ ehem2... encik AMER HAMZAH...
~~ bkn AMIR... HEE````

Layanan memang tip top!
Rasa macam keluarga sendiri da...
Ku...
Kue Tayar x cite pun...

Hee~~~

"Ukhwahfillah"

SyaheeDah said...

masyarakat dah jauh dari cara hidup yg nabi tunjuk. smpai terpaksa buat rancangan mcm tu.hmm

amboii ustzh berdua ni(^_~)
tapi tula kalau ukhwh yg d jalin smata2 krn Allah..nkmtnya,masyaAllah=D insyaAllah ada kbrktn..

"moga Allah redha.."

~kueh~ said...

alhamdulillah:)
syukur sangat...
xtahu nak ckp cmne..
waktu tulis cter ni, tingat ag saat ko dtg umah..hahax:)

opsss...
taiping error la syg...
en.amER HAmzaH..
ehehehe..
familiku familimu jua^^,

alamak, tayar tu kne wat cter laen le..
kes pelat la tu..huhu~~

moga redha Allah bersama kita..
aammin~~

~kueh~ said...

to syaheedah>>
ya..
sangat setuju...^^
patotnya xperlu ditayangkan jika bw fitnah..
masyarakat kita kene dalami ilmu lagi ni..

(emm, hitung diri jap..hehehe)

Insya-Allah!
nanti kat akhirat kita dapat kenal sahabat kita..:)
em, ida bile nak mai tepeng ni??
hehehe..
nak mai habaq na..

^moga Allah kasih^__________^,

naim said...

salam alaik

Nak sentuh pasal Ustazah pilihan

klik link di bawah
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=212711938768040&set=a.136109636428271.16570.106585492714019&type=1&ref=nf

Kata ustaz azhar idrus. Kalo naim.. USAH SOKONG~

kerana banyak negatif daripada positif

~kueh~ said...

to naim>>
wasslam..
syukran atas kunjungan:)

byk negatif = JGn buat
byk positif = buat

^^,

fuad ansari said...

orang taiping rupanya.. (",).. dekat dah.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...