Thursday, November 11, 2010

~::Noktah Akh!r B!cara Pedus!::~



ehem3..~
kawan2... jom join "Contest: Siapa Nak Buku?"
hehehehe..~


~::Noktah Terakh!r B!cara Pedus!::~



Bismillahirrahmanirrahim~

… Assalamualaikum w.b.t …

Buat tatapan Puan Insyirah Soleha,

Tatkala ku menaip, hati ini dengan penuh zuhudnye memohon diperbetulkan niat agar tidak salah bicara dalam merebut “Bicara Pedusi”.Bicara Pedusi??apakah itu ??

emm…maudu’ buku ini pun sudah jarang sekali kita dengar, apatah lagi isi kandungannye. Sudah tentulah menarik kn, ibarat bau ayam goreng kfc..baunya saja sudah menyengat idung, same lah macam buku nie, dengar saja tajuknye sudah memancing kita untuk membaca.

Mengapa, Kenapa Saya Perlu Mendapat Buku Ini Dari Puan Insyirah??

Hal ini kerana buku ini hanya 2 dalam satu Negara sementelahan kini hanya tinggal satu. Sudah tentu saya ingin merebut dan menjadikan diri saya sebagai seorang yang bertuah kerana dapat memiliki buku ini dari Puan Insyirah.

Tambahan pula, saya amat tertarik dengan synopsis buku ini barangkali. Ia menceritakan seorang pedusi iaitu Fatinah, gadis yang mempunyai dorongan motivasi diri yang tinggi dalam menilai erti hidup, bijak merencana masa depan dan memiliki kualiti seorang srikandi mujahidah. Di samping itu, watak yang diutarakan juga menarik, iaitu perihal cerminan gadis solehah yang bakal menjadi tamsilan kepada generasi rabbani.

Selain itu, dalam era globalisasi ini, maruah dan peranan wanita kian diabaikan hari demi hari sedangkan zaman nabi dahulu, golongan wanita inilah dimuliakan serta dihargai. Apatah lagi dianggap sebagai tulang belakang kejayaan seorang suami. Justeru itu, tidaklah salah untuk diri ini memiliki tuah “Bicara Pedusi” sebagai salah satu cara untuk memartabatkan kaum wanita dan sebagai pemacu dalam mengharungi arus kemodenan, dengan melalui pembacaan.

Intihanya, apakah realiti kehidupan seorang pedusi ini dapat saya temukan jalan sufinya?? Dapatkah saya selami pengakhiran hidup insan yang bergelar “PEDUSI”?? Dapatkah saya temukan metode dalam menyebarkan dakwah tanpa buku ini?? Dan dapatkah saya meniti jalan cerita buku ini sehingga noktah terakhirnya?. Semestinya boleh sekiranya rezeki dan tuah itu telah ditetapkan ke atas diri saya, Insya-Allah.

Sekian saja dari saya, jom ziarah sokmo ke .:HaRuMaN MaWar:.

~Mencuba untuk memenangi “Bicara Pedusi”~

Salamesrabadiselamanya buat Pn. Insyirah sekeluargaJ.

Ingatan tulus ikhlas : azzikriee.blogspot.com

* Untuk makluman lanjut tentang "Contest : Siapa Nak Buku?" Bicara Pedusi, silalah klik disini http://niqobgirl.blogspot.com/2010/11/contest-siapa-nak-buku.html

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...